Fangstberetning

Fangst plads: Gudenåen
Agn: Reje
Fangst dato: 0204 2011

Jeg kørte Kirsten hjem og da jeg har friuge kørte jeg retur til Bamsebo.

Mandag gik jeg ud i engen, for at jagte de blanke, fisk opstrøms med spinner, kunne se der allerede gik 2 fiskere ude ved Krumkagen.

Så jeg gik helt over til modsatte eng og riggede om til reje, og i første kast fik jeg en skalle dem og aborre fik jeg en del af, nu var jeg så kommet retur til Krumkagen, havde et par markeringer på rejen og i tredje kast hen over pladsen mærker jeg nap på rejen igen, jeg tænker, det sku da utrolig som de skalle er i hugget i dag, jeg fire lidt line af men kan mærke at reje-rigget ikke flytter sig, strammer line op og mærke der stadig er noget så jeg giver et hårdt modhug, og så tager fanden ved fisken, en kæmpe blankside kommer i overfladen og tager et udløb 50-75 meter og jeg må følge med men får bremset fisken så den vender og kommer retur, hvor den går dybt og mod modsatte bred. Efter noget fight begynder den nu at vise træthedstegn, og efter 10-15 minutters kamp kan jeg gaffe laksen.

Og hvilken laks, en hammer tyk madam på 105 centimeter, får den vejet på Bamsebo til 12 kilo.

Får Tage Odgaard til at tage lidt billeder, det samme gør Bent Riis.

Vildt at en fisk kan være så stærk og så vanedanne (-;